Культура

Які проблеми можуть виникнути при веденні свого ФОП

Ведення бухгалтерії ФОП – відповідальне та досить складне завдання, якому варто приділяти увагу з перших днів реєстрації бізнесу. Багато підприємців спочатку починають працювати, проводити розрахунки з контрагентами. А перед поданням першого звіту згадують про необхідність формування первинних документів, обліку доходів, виконання інших обов’язків.

І такий підхід завжди стає джерелом чималої кількості проблем. Дуже важливо вести бухоблік системно, регулярно, правильно та у чіткій відповідності до норм ПКУ. Проте навіть за умови добросовісного виконання всіх вимог початківці та підприємці з досвідом стикаються з певними складнощами і проблемами.

Створення первинних документів під час ведення бізнесу

Найбільш розповсюджена проблема, яка виникає під час ведення бухгалтерії ФОП – це неправильне ведення документації. Кожна здійснена трансакція повинна фіксуватись в обліку та супроводжуватися первинними документами – інвойсами, актами, рахунками, накладними тощо. І ці документи повинні бути сформовані правильно:

  • Мати всі необхідні реквізити.
  • Створюватися під час проведення операції чи відразу після.
  • Включати правильні дані щодо характеристик господарської операції.
  • Бути складеними на стандартних бланках, якщо це передбачено ПКУ.
  • Паперові документи – заповнені розбірливо, без виправлень.
  • Електронні документи – бути засвідченими КЕП та/чи печаткою.
  • Відповідати ситуації, операції, для якої складаються.

Крім того, всім первинним документам треба забезпечити зберігання впродовж встановленого терміну, але не менше 3 років. Тому дуже важливо регулярно вивчати актуальні вимоги законодавства, проводити перевірку всіх первинних документів, систематизувати їх, готувати для зберігання.

Ведення кадрового обліку у ФОП по найманим працівникам

Чимало складнощів виникає у підприємців під час ведення кадрового обліку. Якщо розібратися з обліком і заповненням книги доходів чи декларації ще можна самостійно, то правильне документальне оформлення найманих працівників потребує спеціальних знань.

Потрібно правильно прийняти робітника в штат, сповістити податкову, провести інші дії. Працівникам нараховується зарплата і ФОП в даному випадку виступає в ролі податкового агента – тобто, повинен розраховувати суми податків і утримувати їх з зарплати робітника. По кожній такій особі ведеться звітність, подається щомісяць декларація.

З огляду на велику кількість нюансів, до ведення кадрового обліку краще всього залучати фахівців. Це дасть змогу уникнути проблем та штрафів, які в сфері дії трудового законодавства є подекуди дуже високими.

З якими ще складнощами стикаються підприємці

Власний бізнес – це завжди витратно як в плані фінансів, так і в плані часу, сил. З одного боку, підприємець повинен приділяти увагу своїй справі, розвивати її, реалізовувати поставлені цілі. З іншого ж – в усіх аспектах керуватися нормами чинного законодавства.

В яких аспектах у ФОПів часто виникають проблеми:

  1. Реєстрація РРО – обов’язкова практично для всіх категорій ФОП, проте далеко не всі виконують вимоги законодавства та встановлюють касові апарати. Це найбільш розповсюджене порушення, яке фіксує податкова під час фактичних перевірок.
  2. Недотримання умов вибраної групи єдиного податку – для «спрощенців» встановлені певні обмеження, про які ФОП часто забувають, ризикуючи втратити статус.
  3. Протермінування строків подання звітності, перерахування податків – підприємці не слідкують за термінами і нерідко невчасно виконують обов’язки, що призводить до штрафів.
  4. Невірне проведення розрахунків – використання некоректних показників мінімальної зарплати, невірних коефіцієнтів, формул для обчислення податків.
  5. Ігнорування актуальних вимог законодавства – в ПКУ часто вносяться правки, закони доповнюють, скасовують та змінюють. І щоб бути в курсі всіх нововведень та діючих норм, треба постійно слідкувати за сферою фінансів та оподаткування.

Отже, нюансів і правил у веденні бухгалтерії ФОП чимало. І в даному випадку незнання норм не дає змогу підприємцеві уникнути відповідальності за їх порушення. Тому варто дуже ретельно вивчати всі законодавчі вимоги або передати ведення бухгалтерії спеціалістам, що наразі є найбільш вдалим та виправданим з точки зору зниження ризиків рішенням.

Яка твоя реакція?

Радість
1
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Культура