Історія релігійРелігія

Стародавня ізраїльсько-юдейська релігія

Ще в 10 столітті до нашої ери ізраїльська та юдейська релігії почали формуватися в ширшій західно-семітській культурі, також відомій як ханаанська культура. Між 10-м і 7-м століттями до нашої ери релігія давніх ізраїльтян і юдеїв була політеїстичною. Політеїзм, однак, був урівноважений відданістю одному або двом основним божествам, практикою, відомою як генотеїзм. Генотеїзм — це визнання та поклоніння багатьом божествам; однак основне поклоніння обертається навколо одного божества. У юдейських та ізраїльських громадах головною відданістю часто була Яхве.

Ритуали та жертвоприношення

Стародавня ізраїльсько-юдейська релігія

З точки зору практики, центральну роль відігравали храмове поклоніння та ритуали жертвоприношень, такі як Йом-Кіпур, Песах та інші свята. Ці ритуали були основою релігійного життя, спрямованого на забезпечення прихильності божеств та збереження святого порядку. У храмі здійснювалися жертвоприношення, які вважалися необхідними для підтримання присутності божества серед людей.

Практики ворожіння та пророцтва також були поширеними формами релігійної відданості. Пророки часто виступали як посередники між Богом і народом, передаючи божественні настанови і передбачення. Етична поведінка відігравала важливу роль у тому, як стародавні ізраїльтяни та юдеї виражали релігійну відданість. Закони і правила, записані в священних текстах, служили орієнтирами для праведного життя і соціальної справедливості.

Культова та храмова система

Між 10-м і 7-м століттями до н.е. стародавня ізраїльська та юдейська релігії мали місце в культовому та храмовому контекстах. Хоча численні єврейські та християнські традиції свідчать про те, що Яхве був головним і єдиним божеством у всій ізраїльській та юдейській релігійній історії, археологія, написи та сама єврейська Біблія свідчать про інше. Божество, якому поклонялися, як правило, Яхве, вважалося фізично присутнім у храмі.

Крім того, давня ізраїльська та юдейська релігії поділяли спільну ідею про те, що божество є божественною сутністю. Цю божественну сутність часто виражали через поняття святості. Віруючі повинні були підтримувати святість храму, щоб божество могло жити в храмі, який вважався його домом. Для цього божествам приносили жертви, приношення та літургію. Загалом вони утворюють базову структуру того, як стародавні ізраїльтяни та юдеї виражали релігійну відданість своєму божеству.

Трансформація до монотеїзму

З часом ізраїльська та юдейська релігії поступово трансформувалися з політеїстичних  вірувань до монотеїзму. Цей процес включав поступове відкидання інших божеств і зосередження культу виключно на Яхве. Важливими моментами в цій трансформації стали реформи, проведені такими царями, як Йосія, який активно знищував місця поклоніння іншим богам і централізував культ у Єрусалимському храмі.

Після руйнування Єрусалимського храму в 586 році до н.е. і вавилонського полону, ізраїльтяни почали ще більше концентруватися на монотеїзмі, що стало основою для юдаїзму. Під час цього періоду було складено значну частину єврейських священних текстів, які закріпили монотеїстичний світогляд і відданість одному богу — Яхве.

Вплив на інші релігії

Ідеї та концепції, розвинуті в стародавній ізраїльській та юдейській релігіях, значно вплинули на подальший розвиток інших авраамічних релігій, таких як християнство та іслам. Вони перейняли багато аспектів юдейського монотеїзму, а Яхве став ототожнюватися з Богом-Отцем у християнстві та з Аллахом в ісламі.

Таким чином, стародавня ізраїльська та юдейська релігії не тільки відіграли вирішальну роль у формуванні релігійної та культурної ідентичності своїх народів, але й залишили глибокий слід у розвитку світової релігійної думки.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій

Історія релігій

Чен Тао

Чень Тао, або «Справжній Шлях», є унікальною новою релігійною течією, заснованою Хон Мін Чен у ...