Скульптура гомерівського періоду відрізняється від наступних періодів своїм примітивним та декоративним стилем. Вона була часто виконана з теракоти та мало в основному декоративну функцію, прикрашаючи будівлі та гробниці. Фігури часто зображувалися у військовому вбранні, зі зброєю та щитами, а також багато зображень були символічними, наочно відображаючи міфологію.
Одним з найбільш відомих зразків скульптури гомерівського періоду є «Варвари з Тіноса«, теракотові статуетки, що зображують військових з різними видами зброї та обладнанням. Іншим відомим прикладом є скульптури з храму Афіни у Самосі, зображення богів та героїв у вигляді статуеток та рельєфів.
На жаль, майже всі зразки скульптури гомерівського періоду, які були збережені до нашого часу, анонімні, тобто невідомо, хто саме їх створив. Однак, існує декілька відомих зразків тогочасної скульптури, які можна присвоїти якомусь конкретному автору.
Один з таких зразків — скульптура «Левшиця з Кноссосу«, яка була виготовлена з теракоти та знайдена на Криті. Ця скульптура зображує жінку з надзвичайно довгими вухами та характерними виснаженими формами тіла, що є типовим для гомерівської скульптури.
Іншим зразком скульптури гомерівського періоду є статуя знаменитого бога-мореплавця Посейдона, яка була виконана з теракоти та знайдена на острові Самос. Вона зображає Посейдона в повному рості з трезубцем та довгим бородою, що стає ще однією характерною ознакою скульптури гомерівського періоду.
Крім того, існує також теракотовий пластун, знайдений у гробниці на острові Айгіна, який зображує військового в повному бойовому вбранні.
Хоча назви конкретних авторів зразків скульптури гомерівського періоду нам невідомі, ці твори мистецтва слугували важливою функцією у культурному та історичному контексті розвитку стародавньої Греції. Узагалі, скульптура гомерівського періоду є важливою частиною розвитку скульптури в Стародавній Греції, оскільки вона створила основи для подальшого розвитку та перетворення стилю скульптури в більш реалістичний та виразний.
Іван Гудзенко