Психологія

Рудольф Дрейкурс

Рудольф Дрейкурс народився 8 лютого 1897 року у Відні. Він здобув освіту у Віденському університеті, де 1923 року отримав ступінь доктора медичних наук. Під час навчання в університеті  зацікавився ідеями Альфреда Адлера — австрійського психіатра, який розробив концепцію індивідуальної психології. Саме Адлер став для Дрейкурса не лише вчителем, а й науковим соратником.

Практичний досвід і розвиток соціальної психіатрії

Рудольф Дрейкурс

У міжвоєнні роки Дрейкурс працював разом з Адлером над створенням клінік для дітей із труднощами у поведінці, людей, що зловживали алкоголем, та осіб із психопатологіями. Ці установи не були лише медичними центрами, вони стали лабораторіями прикладної психології, де нові теорії перевірялися на практиці. Особливу увагу Дрейкурс приділяв ролі соціального середовища у формуванні особистості та причин девіантної поведінки.

Він переконано вважав, що проблемна поведінка — це форма соціального сигналу, а не просто порушення норм. Його методологія полягала у визначенні мети такої поведінки та в побудові умов для конструктивної взаємодії. Цей підхід передбачав відмову від покарань і заохочень як основного інструменту впливу, замінюючи їх на створення простору співпраці та взаємної поваги.

Еміграція до США та педагогічна діяльність

У 1937 році, в умовах зростання політичної нестабільності в Європі, Дрейкурс емігрував до США. Там він продовжив викладацьку та дослідницьку діяльність, популяризуючи ідеї індивідуальної психології у середовищі освітян, психотерапевтів і соціальних працівників. Його головним завданням було адаптувати адлеріанську теорію до потреб шкільної педагогіки та родинного виховання.

Дрейкурс пропонував педагогічну модель, в основі якої лежало розуміння мотивацій дитячої поведінки. Він пояснював, що дитина, яка чинить спротив або порушує дисципліну, часто прагне привернути увагу, відновити почуття власної гідності або здобути соціальний статус у групі.

Його книги  « Діти: Виклик « та « Дисципліна без сліз «, стали дуже популярними в інтелектуальних колах. У цих книгах він демонстрував практичне застосування індивідуальної психології до щоденного виховання, підкреслюючи роль соціального контексту, самоповаги та мотивації у розвитку дитини. Основна теза його підходу полягала в тому, що кожна людина прагне бути значущою, і виховання має допомагати задовольнити це прагнення конструктивними способами.

Рудольф Дрейкурс помер 25 травня 1972 року в Чикаго.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Психологія