По суті у фільмі розкривається усі реалії, ситуації, в яких опиняються люди. У першій серії «Незвичаний послух» показано в чому суть істинного чернецтва. Послушник монастиря для того, щоб ще більше не стати гордим посилається на цвинтар двічі: перший раз осуджувати померлого, другий – прославляти. Помітно те, що із першого уроку послушником висновки не робляться як із другого. Старець, який поблагословив його, сказав, що краса чернецтва полягає у мовчанні, подібно мертвому, не зважаючи на образи та хвалу людини.
В другій серії «Німа молитва» зрозуміло те, що людські думки дещо приземлені, а не підняті в молитві вгору. Здається старець докладає максимум зусиль і не може зрозуміти, чи можливо проблема у ньому як молитовнику, але Ангел, який з’являється подвижнику і намагається показати в чому причина.
Видно як силою Божою чернець піднімається в небо і чує тихе звучання молитви святих. Старець запитує Ангела, а чому так тихо звучать ці голоси, що їх ледь чути на небесах. Для переконання Ангел спускає монаха прямісінько в храм. Здається усі думки людські спрямовані до Бога, а виявляється інше: порядку немає в хорі та церкві. А проблема полягає в тому, що думки зайняті не тим чим потрібно. Один думає як наважитись підійти до дівчини, що поряд з усіма вірними стоїть у святому місці, другий – уникнути боргів, одружившись з дочкою мільйонера, третя – просить чоловіка зайти в церкву, в якого в голові чемпіонат світу з футболу.
Можна тільки було уявити вираз обличчя того ченця. На превелике здивування серед тих, які називають себе «віруючими» почувся голос молитви дівчинки. На приклад цієї молитви і вказав старцеві Ангел Господній, адже вони йдуть від чистого серця. Чернець звертає особливу увагу на слова небесного вісника, який говорить, що щиросердечні молитви доходять до Бога, а ходіння до храму з її відсутністю не принесе ніякої користі.
У третій серії «Як Спаситель ходив в гості» розкривається моральна і духовна сутність людини. Протиставляються два типи людей: виконання канонів, читання молитов, Священного Писання, чисто формально обрядовий спосіб та інший, протилежний, за яким справи милосердя, любов і щира віра. Але звернімо увагу як людина готується прийняти Ісуса Христа: накривання і перехрещування столу з їжею, і так далі.
Людина сподівається, що саме в той момент до неї прийде Христос. Інше ж питання як його приймають. Як бачимо Спаситель приходить до віруючої християнки три рази: у вигляді замурзаного і побитого хлопчика, бродячого алкоголіка і жінки з дитиною. І тут якраз виявилося усе людське в цій жінці, яка прогнала Христа вперше, прийняв його Васятко, нагодував, вмив, віддав своє взуття. Проганяє його вдруге, а хлопець приймає у свій дім і пригощає його тим, що мав. В третій раз прогнала з Пресвятою Богородицею, якій уступив своє ліжко цей хлопчина.
Жінка прокидається із здивуванням, коли образ Господній осяяв її кімнату і голос Божий нагадав як вона приймала Спасителя. У цій ситуації виправданий справами милосердя більше був хлопчина аніж віруюча жінка. Притчі розривають глибокий духовний смисл і сутність речей, які людина просто випускає зі своєї уваги.
За допомогою притч людина прагне зрозуміти, що є дорогоцінне і цінніше для неї у житті, які вона ставить життєві пріоритети, адже від них залежить її тимчасове та вічне життя. Світ повинен бути готовим прийняти Спасителя, в якому б вигляді Він не з’явився у світі. Запам’ятати необхідно одне: жодні скарби світу, матеріальні блага не вартують Господа.
Пегас