У печері були знайдені величезні колекції палеолітичних малюнків, створених приблизно 17 000 років тому. Ці малюнки, які вражають своєю технікою та виразністю, зображують тварин, таких як бізони, коні, олені, а також абстрактні форми та символіку. Знахідка викликала світовий резонанс і відкрила нову еру в дослідженні мистецтва палеоліту.
На картині, знайденій у печері Шове, відомій як «Панель із конями», зображено дев’ятнадцять інших видів тварин, у тому числі оленів і носорогів, а також знамениті зображення коней у боковому профілі. Цей прекрасний і витончений фриз є однією з найбільш значущих робіт у комплексі Шове. Окрім важливого історичного запису про тварин, які існували в доісторичній Франції, ця картина дає відчуття деталізації та реалізму, з якими ранні художники могли відобразити навколишній світ.
Витонченість техніки, включаючи образні деталі та перспективу, що характеризує твори Шове, часто обговорювалася. За словами письменника Джеймса С. Гарріса, малюнки Шове «дуже реалістичні, і багато з них показують перспективу та використовують контури стіни печери, іноді для того, щоб показати рух». Фокусуючись на панелі із зображенням коней, він відзначає «присутність носорогів у нижній частині цієї панелі», з «маленькими дугоподібними вухами, схрещеними рогами та положеннями ніг, що вказують на рух». Тим часом, «голови чотирьох коней у цій панелі найбільше залучає глядача…».
На цій картині очевидна рання художня техніка малювання. Як пояснює археолог Жан Клоттс, тут «художник подрібнив деревне вугілля та змішав його з м’якою білуватою речовиною, яка покриває стіни, щоб отримати відтінки від чорного до темно-синього, і він (або вона) вміло розподілив пігмент всередині голови та тіла коней, щоб створити їхні контури. «Подібно до багатьох інших творів стародавнього печерного мистецтва, «Панно коней» пропонує надзвичайне розуміння умів, які знаходяться далеко від нашого в часі, але мають певні важливі емоційні, соціальні та творчі інстинкти.
Альона Дмитрук