Історія релігійРелігія

Купол Скелі: найдавніша ісламська святиня

Купол Скелі є однією з найвідоміших і найважливіших святинь ісламу, розташованою на Храмовій горі в Єрусалимі. Побудований халіфом Омейядів Абд аль-Малік ібн Марваном у кінці 7 століття нашої ери, цей пам’ятник є найдавнішою ісламською спорудою, що дійшла до наших днів. Його значення поширюється далеко за межі архітектурних і релігійних аспектів, включаючи важливість для культурної і духовної спадщини мусульманського світу.

Історія будівництва

Купол Скелі: найдавніша ісламська святиня

Купол був побудований між 691 та 692 роками нашої ери на пласкій піднесеній площі, відомій мусульманам як Аль-Харам аль-Кудс аш-Шаріф («Шляхетне святилище»). Ця територія є священною також для юдаїзму, оскільки саме тут колись стояв Єрусалимський храм. Будівництво Купола Скелі було ініційоване халіфом Абд аль-Маліком з династії Омейядів, з метою утвердження ісламу в регіоні та підкреслення значущості Єрусалиму в ісламській традиції.

Архітектурні особливості

Купол Скелі вважається одним з найвражаючих архітектурних споруд ісламського світу. Він має восьмикутну форму з великим золотим куполом, що підноситься над центральною скелею, яка, за ісламською традицією, є місцем піднесення пророка Мухаммеда на небо під час події Мірадж. Купол має діаметр приблизно 20 метрів і висоту 35 метрів, що робить його домінуючим елементом у пейзажі Єрусалиму.

Релігійне значення

Він займає особливе місце в ісламській традиції. За переказами, саме з цієї скелі пророк Мухаммед був піднятий на небо для зустрічі з Богом, що відомо як подія Мірадж. Поруч з Куполом Скелі розташована мечеть Аль-Акса, на південному краю площі. Мусульмани вірять, що пророка Мухаммеда було чудесним чином перенесено туди з Мекки в ніч його зустрічі з Богом, що відоме як Ісра.

Сьогодні він є важливим місцем паломництва для мусульман з усього світу. Територія є третьою за значенням святинею ісламу після Мекки і Медіни, а також є центром релігійного та політичного життя Єрусалиму, часто виступаючи у ролі символа ісламської ідентичності і опору.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій