На фресці зображено сцену оплакування Ісуса Христа після Його смерті на хресті, коли його тримає мати, яка пильно дивиться йому в обличчя, а Марія Магдалина тримає його ноги, а інші плакальниці оточують його. Фігури, що оточують Христа, відзначаються яскраво вираженими емоціями болю, скорботи та втрати. Праворуч два апостоли стоять біля кам’яної стіни, яка утворює діагональ, що відокремлює людську сцену від блакитного неба, де літає безліч ангелів, їхні крила та пози передають божественне страждання.
Майстерна композиція Джотто зосереджує увагу глядача на обличчі мертвого Христа та взаємодії між ним і Марією, водночас створюючи радикальне відчуття простору в досить поверхневій обстановці. Джотто зображує двох учнів на передньому плані спиною до глядача, а центральні фігури праворуч із зігнутими спинами підносяться до учня, який у скорботі розкидає руки за собою. Він показує на групу плакаючих з іншого боку, об’єднуючи натовп.
Художник трактує людські емоції реалістично та потужно, оскільки мова тіла та вираз обличчя передають як крик туги, так і присутність горя. Це інноваційне відчуття композиції та скульптурний підхід до людської фігури, що передає гравітацію та вагу, зробили роботу Джотто вершиною пізньої готики та суттєвим впливом на епоху Відродження.
Дуже багатий Енріко Скровеньї замовив цикл фресок у падуанській каплиці як його надгробний пам’ятник і покаяння за лихварство свого батька, гріх у католицькій церкві того часу. Таким чином, Джотто отримав фінансування та написав 37 сцен, розташованих у три яруси, що зображують розповідь про життя Христа та життя Богородиці. Джованні Віллані, хроніст епохи Джотто, писав, що художник був «найсувереннішим майстром живопису свого часу, який малював усі свої фігури та їхні пози відповідно до природи», а в 1500-х роках Вазарі описав художника як попередника епохи Відродження, «запровадивши техніку точного малювання з натури, якою нехтували понад двісті років».
Фреска «Оплакування Христа» стала великим досягненням Джотто. Її вплив можна побачити в роботах численних майстрів, які наслідували його стиль та підхід до зображення людських емоцій та духовних тем.
Альона Дмитрук