Один з елементів катакомб Риму відображає подію з життя Йони, що становить частину біблійної історії. У цьому давньому оповіданні з Старого Завіту Йона відхиляє прохання Бога стати пророком, і відповідно, Бог викликає страшний морський шторм, після чого товариші Йони кидають його за борт, намагаючись заспокоїти Божий гнів. Величезний кит ковтає Йону, де він молиться Богу три дні, перш ніж бути викинутим китом. Після цього Йона приймає своє покликання. Сцена зображає момент, коли моряки викидають Йону з корабля, а кит очікує його поглиблення в воду.
Цей фрагмент мистецтва в катакомбах є важливим свідченням перших форм християнського мистецтва. Ці стіни стали полотном для біблійних історій, що символізували безстрашне визнання віри християнами під час періоду переслідувань. Це продовження стародавньої практики оздоблення поховань, аналогічної до єгипетської традиції. В цьому періоді у християнському мистецтві Христа часто зображували як вчителя або пастуха, уникнення розп’яття вважалося нормою. Замість цього, його «друге пришестя» символізувалося притчею про Йону та кита, а тривалість перебування Йони у китовому череві сприймалася як воскресіння (після трьох днів). Фреска служила як символ віри у вічне життя, відображаючи віру в воскресіння разом з Ісусом.
Ця темперна фреска розташована в катакомбах святих Петра і Марцелліна у Римі, Італія.
Альона Дмитрук