Основи теології
У центрі віровчення Чен Тао лежить концепція духовної енергії, яка є варіацією традиційної китайської думки цигун. Чен інтерпретував її через призму сучасної фізики, демонології та космології, створюючи унікальне поєднання східної і західної філософії. Він стверджував, що значну частину світу контролюють злі духи, а його релігія пропонує шлях до духовного очищення та порятунку.
Він також включив християнські есхатологічні ідеї про кінець світу та тисячолітнє царство, називаючи себе пророком. Він заявляв, що здатен передбачати майбутні катаклізми, а Пейпу обрав як центр своєї релігії через те, що, за його словами, це місце було перетином небесної енергії, дарованої Богом.
Космічна місія та роль позаземного
Однією з найбільш незвичних ідей Чен Тао була віра у зв’язок із позаземними цивілізаціями. Чен переконував своїх послідовників у тому, що в 1999 році на Землю мають спуститися космічні кораблі, замасковані під хмари, які врятують обраних. Для підготовки до цієї події він публікував численні праці, у яких детально викладав свої теорії.
Згодом Чен заявив, що Бог об’явить про своє друге пришестя на Землю, спершу з’явившись на американському телеканалі, а потім матеріалізувавшись у людській формі. Передбачена дата – 31 березня 1998 року – стала одним із ключових моментів у релігійній хронології руху.
Переїзди та нові пророцтва
Спочатку громада Чен Тао переїхала до Сан-Дімаса, Каліфорнія, а пізніше – до Гарленда, Техас, де Чен обрав місце через асоціацію назви міста з «Божою землею» (англ. Godland). Однак, коли передбачене пришестя не сталося, пророк переглянув свої прогнози, що підірвало довіру частини його послідовників.
Після невиконання пророцтв багато послідовників повернулися до Тайваню або оселилися в США, шукаючи нових шляхів інтеграції в суспільство. Сам рух поступово втратив популярність, однак його історія залишила яскравий слід у релігійному ландшафті кінця XX століття.
Іван Гудзенко