Історія релігійРелігія

Аттіс

Аттіс — одна з найзагадковіших постатей стародавньої міфології, чиє поклоніння виникло у Фрігії (сучасна територія Малої Азії) та згодом поширилося по всій Римській імперії. Як міфічний супутник і коханець Великої Матері Богів — Кібели чи Агдістіса — Аттіс символізував цикли природи, оновлення і воскресіння.

Аттіс

Його образ і культ глибоко пов’язані з ідеєю відродження природи: він став уособленням юнацької краси, родючості та вічного повернення життя після смерті.

Походження Аттіса

Згідно з фрігійським міфом, Аттіс народився у надзвичайних обставинах. Його матір’ю стала Нана, дочка річки Сангарій. Легенда оповідає, що Нана зачала Аттіса від плода граната, який виріс із крові Агдістіса — гермафродитичного божества, яке Зевс створив, але згодом позбавив чоловічої природи.

Цей міф підкреслює зв’язок Аттіса із земними циклами та родючістю, адже гранат, як символ життя і плодючості, відігравав важливу роль у фрігійських віруваннях.

Трагедія та трансформація

Історія Аттіса трагічна: він був прекрасним юнаком, який привернув увагу Агдістіса (або Кібели, залежно від версії міфу). Закохавшись в нього, Агдістіс прагнув утримати Аттіса біля себе. Однак, коли той готувався до весілля з дочкою фрігійського царя, богиня вразила його божевіллям. У нестямі Аттіс вчинив самокастрацію та помер під деревом, яке пізніше стало священним у його культі.

Агдістіс, розкаявшись у своєму гніві, попросив Зевса зберегти тіло Аттіса недоторканим, і юнак був повернутий до життя у формі божественного супутника Великої Матері.

Культ Аттіса та Велика Мати

Поклоніння Аттісу й Кібелі стало важливим елементом фрігійської, а пізніше римської релігії. Щорічні містерії, присвячені цим божествам, символізували смерть і відродження природи. Ці ритуали відзначалися навесні, коли природа оживає після зими.

Свята Аттіса включали кілька ключових моментів:

  1. День жалоби (23 березня) — учасники ритуалів оплакували смерть Аттіса.
  2. Криваві ритуали — присвячені жерці, галли, наслідували Аттіса, здійснюючи акти самокастрації.
  3. День радості (25 березня) — святкування воскресіння Аттіса, яке символізувало оновлення природи та перемогу життя над смертю.

Аттіса також почали асоціювати із сонячним божеством у 2 столітті нашої ери, що свідчить про інтеграцію його культу в ширші релігійні практики Римської імперії.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій

Історія релігій

Упанішади

Упанішади — це унікальні тексти стародавньої індійської традиції, які займають центральне місце у складі Вед ...