Історія релігійРелігія

Ансельм Кентерберійський – життя, філософія, книги

Біографічна довідка

З –поміж діячів доби середньовіччя вимальовується постать теолога, філософа Ансельма Кентерберійського, не менш важливої впливової персони в католицькій церкві.

Народився він 1033 року в заможній  сім’ї. Місцем народження є місто Аоста в Італії. Оскільки сім’я була заможною це створювало майбутні перспективи в освіті. Ким насправді були батьки Ансельма для нас невідомо.

Ансельм Кентерберійський – життя, філософія, книги

Освіта

На той час отримання світи було вкрай важливим, щоб в подальшій життєдіяльності реалізувати себе в суспільстві. Ще до моменту навчання, акцент Ансельма змістився на вивчення філософії, риторики, догматики, латинської мови. Усе це стало необхідним для вступу в Паризьку вищу школу 1054 року. Закінчивши цей навчальний заклад, Ансельм вирішує йти до монастиря. У 1060 році перебирається в монастир у Берксі.

Монастирське життя

З 1078 року  ченці цієї обителі прийняли рішення про обрання в абати монастиря Ансельма. Монастир слугував полем вільної творчої діяльності Ансельма Кентерберійського. Вже на перших початках Ансельмом пишеться трактат під назвою «Монологіон».

Творча діяльність Кентерберійського

Цим трактатом «Монологіон» Ансельма робиться спроба розуміння та пізнання Бога завдяки онтологічним доказам Його існування. Як стверджує теолог, Бог всесущий, перебуває в матеріальному світі, існує поза світами. Він – Істина та сенс усього, що існує. У народженні людини Він бере безпосередню участь, владаючи в неї ідею про себе Самого. Людина знаходиться у постійному пошуку Бога. Господь – це абсолютна досконалість, який існує без гріха.

Відносини  між церковною і світською владою

З 1086 року між Ансельмом і королем Вільгельмом ІІ виник конфлікт. Причина конфлікту полягала у тому, що король відмовив покоритися папі Урбану ІІ і усій церкві. У короля були власні погляди щодо територій країни як монархічної власності. Через те Ансельм сприйняв погляди монарха як єретичні.

Обрання в архієпископи

З 1093 року церква піднімає Ансельма в титулі кентерберійського архієпископа. З 1098 року приймає участь у соборі католицької церкви міста Бар. Архієпископ Ансеьм звертається до папи прямо на соборі про відлучення короля від церкви. Папа Урбан ІІ не бажав відлучення короля.

Розчарування Ансельма

Роздратованим, Ансельм залишив собор і  йде з посади архієпископа. Два роки перебуває в друга — Гуго, єпископа Ліонського.

Зміна нової влади

З 1100 року до влади приходить Генріх І. Монарх звертається особисто до Ансельма аби той далі займав кафедру архієпископа. По поверненні на посаду примаса, Ансельм просить Генріха І, щоби король відмовився від світської інвеститури та посягання на землі, котрі належать церкві. Проте король відмовляє.  З 1101 року йде з кафедри.

Візит в Рим

З особистим візитом прибуває до Риму, де зустрічається з папою римським Пасхалієм ІІ. Папа Пасхалій насправді залишався прихильником ідей Ансельма Кентерберійського, але почувши про відлучення короля – вирішив відмовити у проханні. Після цього випадку Ансельм вже не повертався до Англії, а тому обрав Ліон. У 1105 році той самий папа піддав анафемі єпископів Англії за отримання інвеститури від Генріха І. Анафема пробудила короля Генріха І вести переговори з кентерберійським архієпископом Ансельмом.

Зустріч з англійським королем

Оскільки заборона папи була ще в силі, Ансельм насмілився вести переговори з королем Англії. Вони зустрілися у Лєглі (невелике місто в Англії). Король запропонував повернення з державної казни відібраних церковних доходів Ансельму, а також обрання папою представників на архієпископську кафедру Кентербері.

Повернення до Англії і смерть

У 1107 році Ансельм приїжджає в Англію і знову стає на кентерберіську кафедру. Навесні Ансельм почав відчувати погіршення стану фізичного здоров’я. У 1109 році він помер. Похований в англійському місті Кентербері.

Беатифікація

З 1494 року папою Олександром ІV беатифікований в лику святого католицької церкви.

Шанування святого

Ансельма Кентерберійського вшановує не тільки католицька, а лютеранська та англіканська церква. А тому вони щорічно згадують пам’ять архієпископа Кентерберійського 21 квітня.

Панас Вернигора

Яка твоя реакція?

Радість
1
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій

Історія релігій

Чен Тао

Чень Тао, або «Справжній Шлях», є унікальною новою релігійною течією, заснованою Хон Мін Чен у ...