1) Світоглядну – пов’язана з формуванням уявлення, переконання, поглядів людини на суспільство, які трансформується перш за все у соціальну картину світу і є результатом соціальної поведінки людини, виходячи не лише з її якихось переконань, а й поглядів про соціальну дійсність. Її можна вважати орієнтирною функцією.
2) Пізнавальна або ж гносеологічна — визначає людину, її відношення до суспільства як керуючої дійсності, що прямо підпорядковується волі, а також її свідомості. Людина творить і організовує саме ж соціальне буття за своїм розумінням і законами життєдіяльності. І на відміну від існуючих, природної і земної космічної дійсності, розвивається за законами вселенського буття, в тім вони не підпорядковуються ніяким законам людської суб’єктивності і суспільності. Така функція є регулюючою.
3) Соціально – методологічна – собою являє базові основи соціального пізнання, різні пізнавальні підходи до вивчення суспільства з метою засвоєння історичного досвіду людства, виготовлення якогось нового пізнання.
4) Культурогенна – визначає духовно – цінні основи суспільної життєдіяльності.
5) Аксіологічна – визначає собою сенс і цінності людської життєдіяльності. Також є важливим елементом у сучасній соціальній філософії. Вона не тільки збагачує смисл і значення, але формує у людині уявлення про духовні цінності.
6) Ідеологічна – дає можливість систематизувати погляди і уявлення людини і піднести їх на рівень суспільної свідомості, надати цим орієнтирам особистісного соціального значення і цінність у рамках вже існуючої суспільної системи.
7) Соціально – прогностична – дає можливість для прогнозування перспектив суспільного розвитку і тих закономірностей і тенденцій, які вже сформувалися соціальній життєдіяльності, а також встановлення нових законів для прогресу розвитку суспільства на основі соціального знання.
8) Морально – виховна – встановлює нові моральні імперативи у житті самого суспільства, зберігає, втому числі збагачує традиції, формує нові суспільні ідеали на основі соціокультурного спадку для передачі поколінням. Ця передача здійснюється тільки через освіту і етику, комунікацію, взаємодію інформаційних процесів.
9)Комунікативна — має можливість ініціювати ті інтерактивні процеси спілкування, які відбуваються на рівні міжособистісному і рівні суб’єктів соціального життя.
Богдан Стрикалюк