ІсторіяКультура

Духовне значення африканських скульптур і масок

Африканські скульптури, виготовлені для релігійних цілей, як і в інших місцях, можна уявити як такі, що мали магічну силу для своїх творців, допомагаючи здійсненню бажань окремої людини чи громади. Тривимірне мистецтво народу Лоанго в Конго, наприклад, за словами Френка Віллетта, часто включає «цвяхи або металеві леза», забиті в них, «щоб активувати їх силу для отримання надприродної допомоги». Тим часом народ Соньє в Конго вважає, що їхні фігурні скульптури можуть виступати посередниками між ними та їхніми померлими предками.

Духовне значення африканських скульптур і масок

Духовні якості африканського мистецтва, мабуть, найяскравіше виявляються в багатій різноманітності масок, створених протягом століть. Вони часто використовуються в церемоніях і ритуальних виступах, і багато племен вірять, що коли маски носяться в цьому контексті, власник може спілкуватися з мертвими, богами чи іншими надприродними силами. Незважаючи на те, що стиль і відмінні риси цих масок часто відрізняються залежно від географічного розташування, цікавою спільністю є те, що більшість африканських масок не призначені для показу чи поширення за межами спільноти. Іноді маски навіть не робили видимими для самої спільноти, за винятком конкретних контекстів, таких як церемонії та свята.

Як пояснює Френк Віллетт, навіть сьогодні «більшість людей, які цікавляться африканською скульптурою, не можуть побачити, як вона використовується, і повинні формувати власні враження від музейних експонатів. Музей зазвичай володіє лише дерев’яною частиною маски, яку він може демонструвати під прожектор, який проектує єдину інтерпретацію скульптури». Кеннет Мюррей зазначив, що маски «призначені для того, щоб їх можна було побачити в русі під час танцю; часто маски, які є нижчими, коли їх тримати в руці, виглядають ефектніше, ніж більш тонке різьблення. Крім того, важливо побачити маски, якими вони користуються, перш ніж судити про те, що вони виражають, оскільки в ізольованих масках легко прочитати те, що ніколи там не було».

Оскільки закордонні подорожі до Африки стали більш поширеними, ці маски все частіше поверталися додому у власні країни дослідників, і захоплення цією вражаючою мистецькою традицією зростало. З часом оригінальна святість цих предметів дедалі більше забувалась, копії масок продавалися комерційно та навіть виставлялися як декоративні елементи в будинках.

Альона Дмитрук

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія

img-9 Історія

Жінки у сюрреалізмі

Сюрреалізм, відомий своїм прагненням відкрити глибини підсвідомого через мистецтво, здебільшого асоціюється з іменами чоловіків. Однак ...
img-10 Історія

Семітські мови

Семітські мови є однією з найдавніших і найвпливовіших мовних груп, що формують гілку афро-азіатської мовної ...
img-11 Історія

Мова геез

Геезська мова (геез) – одна з найдавніших семітських мов, що має величезне культурне та релігійне ...