Історія релігій

ТЕОЛОГІЧНЕ ПИТАННЯ ВЕДИЧНИХ ВЧЕНЬ

Індуїзм, до світогляду якого я належу, вважає що Бог єдиний. Тобто, з одного боку, монотеїзм. З іншого боку, схоже на політеїзм — понад 360 000 Богів і Богинь. Але це тільки протиріччя, що здається. Абсолют єдиний. Але проявів (Аспектів) у Нього безліч. Множинність щодо образу, єдність щодо сутності (як і в християнській Трійці, до речі).

ТЕОЛОГІЧНЕ ПИТАННЯ ВЕДИЧНИХ ВЧЕНЬ

Таким чином, усі Боги і Богині та Абсолют – це одне ціле, яке більшість людей не сприймають як ціле. А воно ціле. Адібрахман. «Вшануємо Адібрахмана, явленого у всьому Божественному» — індуїзм. «Славимо Рода Всевишнього і всіх Богів і Богинь у Ньому сутніх» — давньослов’янська ведична традиція. Все є Брахман, все є Род.

ТЕОЛОГІЧНЕ ПИТАННЯ ВЕДИЧНИХ ВЧЕНЬ

Мадхвачарья пише в Махабхараті Татпар’я Нірной, Глава 1: «Всі Образи (Рупи, Аватари) рівні за якостями, всемогутні, наповнені всіх чудових атрибутів і позбавлені будь-яких недоліків. Нема рівних Нараяні. Пурушоттама, що перевершує всі дживи. Немає різниці між частинами Харі, немає різниці між Його Аватарами, між Його атрибутами. Кожен, хто бачить такі відмінності — йде у морок невігластва».

Тобто Боги, Богині, надприродні істоти (такі, як Гандхарви (янголи), деви, чудесні речі у природі, дива, священні предмети (священні мурті, гаї, камені) – це все один й той самий Абсолют, й ніякий інший. Сагуна Брахман.

Брахман, слово, яке я б переклав з санскриту як «Божественне» або «наднескінчене Божественне», «Надвічне Божественне», відчувається живими істотами як три проявний. Перший прояв – то Ніргуна Брахман, трансцендентний, його свідомість людини охопити не в змозі. Другий прояв – Брахман. Другий прояв можливо відчити інтуїтивно як щось загадкове, яке постійно присутнє у всіх явищах природи та всесвіту. Це якесь ефірне поле, як платформа, як фундамент для будь-якого буття.  Воно є й у той самий час його не видно. Третій прояв – Сагуна Брахман. Тобто все те, що людина може відчути, побачити, пізнати, доторкнутися, охопити розумом. Сагуна Брахман – це й є те, що «Божественне» — усі прояви Абсолюту у дольніх світах разом. До речі, й людина, й природа, й сам всесвіт (Всесвіти) також є втіленням Абсолюту.

Спочатку це втілення (енергій Абсолюту у людині) слабке, але, якщо над цим працювати, то воно посилюється. Наприклад, внаслідок духовних практик посилюється з’єднання Брахману (Абсолюту) та Атману (духу людини). Це поєднання не має меж глибини та показує тотожність Атману та Брахману.

Ігор Мехеда

Яка твоя реакція?

Радість
4
Щастя
1
Любов
2
Не завдоволений
2
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій