Махаянська версія буддизму була ідеологічна вигідна правлячій верхівці Ангорської імперії, у якій Бог-царь і бодхісаттва одному лиці. У період середини XIV століття у Камбоджі велику популярність здобуває Тхеравада.
Починаючи з XV століття на територію Камбодджи активно приходять бірманські буддійські монахи, які практично витіснили індуїзм з країни, а також махаяну, відтоді пануючою версією буддизму стає тхера вада. З XVІІІ століття Камбоджа стає колонією королівства Сіам, а з середини ХІХ століття і аж 1950 років стає колонією Франції. У період панування французької колоніальної адміністрації активно дискредитується буддизм, влада противиться місіонерській діяльності буддійських монахів, а також активних буддійських лідерів часто саджають у в’язницю.
Незважаючи на те, що французька адміністрація чинила опір популяризації буддизму, буддистів в країні менше не ставало, а навпаки відкривалися нові монастирі, які були осередками науки, освіти, для усього кхмерського населення .
На середину ХХ століття у Камбоджі діяло 3 тисячі монастирів, і було 50 тисяч монахів буддійської школи тхеравада. У 70-тих роках ХХ століття під час правління диктатора Пол Пота тисячі монахів були убиті, монастирі закривалися, а з місіонерами буддизму жостко розправлялися. Після падіння режиму Пол Пота, буддизм наново почав розвиватися, а уже в 1989 році буддизм офіційно проголошують державною релігією королівства Камбоджа.
У сучасному королівстві Камбоджа 93 відсотки населення сповідують Буддизм.
Іван Гудзенко