Божество: Невидимий Рожевий Єдиноріг/НРЄ
( Invisible Pink Unicorn, IPU).
Релігія: культ НРЄ/єдинорожжя.
Конфесія: формально не існує.
Писання: маніфест НРЄ (Manifesto IPU).
Країна виникнення: Сполучені Штати Америки.
Рік заснування: 1990.
НРЕ – одне із перших дітищ Чайника Рассела. Хоча культ Невидимого Рожевого Єдинорога по популярності конкурує із пастафаріанством, але на даний час за межі онлайн-співтовариств так і не оформився. Так як назви власне релігії нема, то Автор буде використовувати словосполучення «культ НРЕ». Хоча є варіант єдинорожжя, що вже є пародією на єдинобожжя.
Сама ідея виникла і ще 1990 році, але концепція була зроблена 1995 у вигляді маніфесту, який розробила група студентів на чолі із Стівом Елі. Нижче поданий основний постулат культу НРЄ:
«Невидимі Рожеві Єдинороги мають величезну духовну силу. Ми знаємо це, тому, що вони можуть бути невидимими і рожевими одночасно. Як і всі релігії, віра в Невидимих Рожевих Єдинорогів заснована, як на вірі, так і на логіці. Ми віримо в те, що вони рожеві; так як ми не можемо їх бачити, то можемо логічно заключити, що вони невидимі.»
Отже можна стверджувати, що культ НРЄ – це політеїстична релігія, так як стверджується про їх множинність. Хоча є незначні монотеїстичні послідовники. Треба зазначити, що НРЄ має фізичну природу.
НРЄ використовується, поряд із Чайником Рассела та Літаючим Спагетним Монстром, як зведення до абсурду, що релігійно-містичні постулати не перевіряються науковими методами. Хоча дане божество має і додаткові функції. В першу чергу – це завуальований парадокс всемогутності. Взаємовиключаючі атрибути, такі як рожевість і невидимість, та ще плюс неможливість експериментально спростувати існування НРЄ, є висміюванням властивостей, які приписують частина теїстів своїм божествам.
Кавер в стилі НРЄ : «Створеня Адама» Міекланджело Буонарроті.
Атеїсти та інші критики релігійного світогляду, використовують дане божество для де-сакралізації священних текстів. Вони стверджують, що читаючи даний текст людина з вірою буде сприймати написане про Бога цілком серйозно і погоджуватися з написаним. А ось якщо божество замінити на НРЄ, то читач ознайомиться із усемогутностями в новому, а від того і критичному світлі. Наприклад, ось так демонструється суперечливість релігійних догматів:
«На початку Невидимий Рожевий Єдиноріг створив небеса і землю … і Дух Невидимий Рожевий Єдиноріг носився над водами. І Невидимий Рожевий Єдиноріг сказав: «Так буде світло», і стало світло. Невидимий Рожевий Єдиноріг побачив, що світло було хороше, і він відділив світло від темряви.
Отже культ Єдинорога є критикою схоластики, де логіка концепції переважає над доказаністю тверджень даної концепції. Таким чином утверджується емпіризм та наукова методологія взагалі. Подібну мету переслідує аналогія «Невидимого Дракона» Карла Сагана у його книзі «Демон-Примарний світ: Наука як свічка у темряві». Як бачимо із назви побачити Дракона неможливо, так само, як і відчути його чи відстежити сліди його діяльності. Тому його недоказуваність не є причиною для його існування, навіть маловірного.
Варто сказати, що суперечливість НРЄ не є чимось абсолютно новим. Щось подібне до поєднання видимості та невидимості ми бачимо в далекосхідному фразеологізмові «невидима нитка долі», або наше – «червоною ниткою» (в переносному значенні).
Від Автора циклу статей «Пропозиція по субстанціях»…
Якщо уявити, що НРЄ – Вищі істоти, то їх формули будуть виглядати наступним чином.
Невидимі Рожеві Єдинороги – Персональні Субстанції. Один із НРЄ – творець та єдиний. Решта множинні та не-творці, а вони не є загальноприйнятними. А так вони іманентні (скоріш за все не віддільні від світу); обмежено пізнавані (тільки через віру); патерлістські (можна припустити, що вони дбають про людей); матеріальні (напевно) –
([P Nd Im? Li Pa? Ma?]J? –
ПАНТЕОН НРЄ ?
(Невидимі Рожеві Єдинороги – не-творці)
+
[1 De Im? Li Pa? Ma?]J) –НРЄ
(Невидимий Рожевий Єдиноріг — творець).
Андрій Дмитрук