Тому фігурку Богині древні культури робили без очей і рота, з космічними символами замісь обличчя. Для того, щоб не дати руйнівному аспекту реалізуватися за допомогою заклинань, що злітають з губ, і щоб руйнівний аспект не міг зурочити через очі. Таким чином, фігурка Богині Природи реалізовувала тільки свій сприятливий ефект, що творить. А тому є могутнім оберегом та потужнім помічником – усі добрі сили Природи відразу – а також зв’язок з космічною енергією. Найчастіше на обличчя мотанки наносять зображення або космічного хреста (рівносторонній хрест означав у давнину Сонце, Вогонь, Життя та прототип Зодіаку) або подвійного восьмипроменевого хреста (камінь Алатир).
2.Вмістище для сприятливих духів стихій. Також усі культури нашої планети вірили і вірять в духів, що населяють природу (стихіалії, элементали, джинни, союзники, деви, дів’ї і так далі). І, якщо жителі Близького Сходу запрошують сприятливих природних духів жити в глеках, то слов’янські народи, індіанці Південної і Північною Америк, японці і багато інших запрошують сприятливих духів жити в ляльках (є особливі обряди). У слов’янських народів це ляльки-мотанки. Тобто, лялька-мотанка — це вмістище для добрих духів стихій, які в таких ляльках живуть і збільшують свою сприятливу енергію. Ця функція ляльок зближує їх з шаманськими онгонами та східними глечиками для духів.
3.Символи світостворюючих сил. Окрім ляльок-мотанок у формі Богині Матері Природи існують ще мотанки у формі світостворюючих сил. Птах — повелитель неба, Олень — повелитель земного світу, Риба — повелитель підземного світу, Кінь — зв’язок світів один з одним, а також зв’язок живих істот з Абсолютом. Такі форми посилюють оберегові властивості мотанки. У карпатських народів такі оберегові ляльки називалися «мольфи», звідси і назва карпатських Майстрів — Мольфари.
Крім того, ляльки-мотанки є з чотирма руками (символізують 4 стихиї та 4 сторони світу), з шістьому руками (чотири сторони світу, небо та земля – найпростіший сакральний простір у багатьох культурах), й з десятьма, а токож є монтанки й з 12 руками.
Ігор Мехеда