Це вчення містить у собі методи роботи з розумом на шляху до ідеалу Бодхисаттви, до пробудження в ім’я щастя всіх живих істот. Але перш ніж потрапити в Наланді і стати Бодхисаттвою, Шантидева мав інше ім’я і повинен був зайняти крісло царя країни Саураштра.
Шантидева народився в VIII в країні Саураштра в сім’ї царя Кальянавармана. Ім’я, дане йому при народженні, звучить як Шантиварман, і означає «хранитель світу».
З ранньої юності Шантидева цікавився буддизмом, особливо багато часу він приділяв вченню другий буддійської колісниці шляху до пробудження Махаяні. Коли прийшов час займати трон свого батька, йому приснився сон, в якому до нього звернувся Манджушри, втілення вищої мудрості у буддистів. Уві сні Манджушри переконав його відректися від царського престолу.
Покинувши свою країну, Шантидева відправився в буддійський науковий центр Наланда, де і прийняв чернецтво. У Наланді Шантидева не мав поваги серед ченців, так як займався практиками вночі, а вдень відпочивав, і ніхто не знав про його намаганнях на шляху до Пробудження. На одному із зібрань ченців, Шантидева прочитав свою працю Бодхічарья-аватара, чим здивував усіх присутніх. Під час прочитання свого вчення, Шантидева почав левітувати і піднявся в повітрі на два метри.
Після передачі свого вчення іншим монахам, Шантидева відправився на схід, де взяв в учні 500 осіб і за допомогою надприродних здібностей врятував їх від голодної смерті під час поширення голоду. Ще одне диво він зробив під час служби охоронцем у царя Арівішани.
Вибравши своєю зброєю дерев’яний меч, наділив його особливою силою Дхарми, це зброя стала непереможним. Під час поєдинку з індуїстським учителем Шанкарадева силою глибокого зосередження викликав бурю і виграв суперечку. За безліч продемонстрованих чудес, Шантидева відносять до Махасіддха, людям, які оволоділи над здібностями.
Олексій Д