Віра чи докази ?

wiraВіра чи докази, що важливіше і потрібніше релігійній людині. Чи потрібні людині, яка вірить, докази істинності своєї релігії. Чи вони не потрібні, а потрібна лише віра в свою релігію та Бога? Чесно кажучи на таке питання важко відповісти, адже у кожного є своя позиція. Одне прислів’я говорить: “Довіряй, але перевіряй”. Якщо ми будемо перевіряти істинність своєї релігії, то чи будемо ми тоді віруючими людьми? І чи потрібно взагалі ходити до тієї церкви чи течії в храм? Можливо, варто її покинути? Справді не знаю, що навіть відповісти. Думаю, що потрібно сісти та помолитися своєму Богу і почути поклик свого серця та душі. Якщо душа та серце буде вам говорити, що це істинна релігія, значить так і є, тому що розумом, тобто раціо, ви нічого не доведете, а такий шлях лише приведе вас до нових сумнівів і ви почнете шукати нові аргументи для перевірки свої релігії.

Сьогодні сучасна релігія зіткнулася з проблемою масової гаджетної глобалізації. З гаджетною глобалізацією зіткнулася не лише християнська віра, яка домінує у західному світі, але і інші світові, національні, та етнічні релігії, які не домінують у західному світі. Гаджетна глобалізація доторкнулася своєю мертвою рукою, практично до кожної релігії. І сучасна наука старається довести, що релігія це лише страх людини перед невідомим.

Виходить, що із аргументів науки, релігія це те, що не має сутті. Але чи наука не є тією ж самою релігією? Так наука також є релігією, яка вчить доводити, а потім вірити, але чекайте, чи всі теорії походження людини та нашого світу доведені наукою до кінця. Скажу вам так: ні, жодна не доведена. І взагалі теорія не означає істину. Якщо ми заглянемо до вікіпедії. То побачимо, що глобальна енциклопедія пише, що теорія це – (від грец. θεωρία — розгляд, дослідження) — сукупність висновків, що відображає об’єктивно існуючі відносини і зв’язки між явищами об’єктивної реальності. З цього визначення ми бачимо, що теорія це лише дослідження та розгляд можливості істинності, але це не кінечна правда.

В теорії, так само як і в гіпотезі, існує хиба. Хиба полягає у тому що наука до кінця не може довести істинність  своїх теорій та припущень. Наприклад, візьмемо теорію великого вибуху. Як на мене ця теорія повне безглуздя, і взагалі як вона може мати щось спільне з наукою, там суцільна фантастика та припущення фанатичних науковців, які відкидають можливість створення всього сущого вищою істотою. За цією теорією, наш всесвіт виник внаслідок великого вибуху, але цей вибув виник з нічого, хіба така теорія не пахне “брєдом сумашедшого”, що це таке з нічого? Як може щось виникнути з нічого? Це якась дурня. Це я навів вам приклад наукової теорії виникнення всесвіту.

Таких теорій існує багато, також є теорії які поєднують науку та релігію, наприклад креаціонізм. Креціонізм поєднує науку та релігію, але і він до кінця не довів існування Бога. Скажу вам так, що жодна теорія ніколи нічого не доведе, а особливо як виник наш світ, якщо не буде віри. Якщо ви вірите, що великий вибух це істинна, значить так і є. Не завжди докази є доказами, вони можуть бути черговою фальшивкою, яка продається як європейська річ, а насправді вона китайська підробка, так само із доказами. Всьому людство не можна довести свою істину, адже ця істинна часто не зможе існувати без хибності аргументів. На кожну теорію та гіпотезу виникає нова теорія та гіпотеза і так буде завжди доки буде існувати наш світ. Нам потрібно пам’ятати, що віра і докази можуть спільно співпрацювати, але якщо ваша віра постійно буде опиратися на докази тоді вона не буде вірою. Вона перетвориться у докази. Тому, вірити чи доказувати вирішувати лише вам!

Ігор Дмитрук

Магістр богослов’я

Коментування вимкнено

  • Для меня вера стоит на первом месте. По своему опыту знаю, что если верить, то Господь рано или поздно предоставит доказательства.

  • Ігор

    Без віри не має сутності релігії, адже віра це є основна складова кожної релігії.

  • Павло

    Віра наповнює істинність буття, підбирає, вказує осимслений шлях і додає сил його досягнути. Тільки Б-г може бути запорукою шляху щирості, правди. Творець дає можливість випробовування вірою, Він очолює віру як Свій засіб наближення до Нього