Невидимий рожевий кінь з рогом

rubase Божество: Невидимий Рожевий Єдиноріг/НРЄ

 ( Invisible Pink Unicorn, IPU).

 Релігія: культ НРЄ/єдинорожжя.

 Конфесія: формально не існує.

 Писання: маніфест НРЄ (Manifesto IPU).

 Країна виникнення: Сполучені Штати Америки.

  Рік заснування: 1990.

НРЕ – одне із перших дітищ Чайника Рассела. Хоча культ Невидимого Рожевого Єдинорога по популярності конкурує із пастафаріанством, але на даний час за межі онлайн-співтовариств так і не оформився. Так як назви власне релігії нема, то Автор буде використовувати словосполучення «культ НРЕ». Хоча є варіант єдинорожжя, що вже є пародією на єдинобожжя.

Сама ідея виникла і ще 1990 році, але концепція була зроблена 1995 у вигляді маніфесту, який розробила група студентів на чолі із Стівом Елі. Нижче поданий основний постулат культу НРЄ:

«Невидимі Рожеві Єдинороги мають величезну духовну силу. Ми знаємо це, тому, що вони можуть бути невидимими і рожевими одночасно. Як і всі релігії, віра в Невидимих Рожевих Єдинорогів заснована, як на вірі, так і на логіці. Ми віримо в те, що вони рожеві; так як ми не можемо їх бачити, то можемо логічно заключити, що вони невидимі.»

Отже можна стверджувати, що культ НРЄ – це політеїстична релігія, так як стверджується про їх множинність. Хоча є незначні монотеїстичні послідовники.  Треба зазначити, що НРЄ має фізичну природу.

НРЄ використовується, поряд із Чайником Рассела та Літаючим Спагетним Монстром, як зведення до абсурду, що релігійно-містичні постулати не перевіряються науковими методами. Хоча дане божество має і додаткові функції. В першу чергу – це завуальований парадокс всемогутності. Взаємовиключаючі атрибути, такі як рожевість і невидимість, та ще плюс неможливість експериментально спростувати існування НРЄ, є висміюванням властивостей, які приписують частина теїстів своїм божествам.

5tdieI2w0Og

Кавер в стилі НРЄ : «Створеня Адама» Міекланджело Буонарроті.

Атеїсти та інші критики релігійного світогляду, використовують дане божество для де-сакралізації священних текстів. Вони стверджують, що читаючи даний текст людина з вірою буде сприймати написане про Бога цілком серйозно і погоджуватися з написаним. А ось якщо божество замінити на НРЄ, то читач ознайомиться із усемогутностями в новому, а від того і критичному світлі. Наприклад, ось так демонструється суперечливість релігійних догматів:

«На початку Невидимий Рожевий Єдиноріг створив небеса і землю … і Дух Невидимий Рожевий Єдиноріг носився над водами. І Невидимий Рожевий Єдиноріг сказав: “Так буде світло”, і стало світло. Невидимий Рожевий Єдиноріг побачив, що світло було хороше, і він відділив світло від темряви.

–  Буття 1:1 (модифіковане)»

Отже культ Єдинорога є критикою схоластики, де логіка концепції переважає над доказаністю тверджень даної концепції. Таким чином утверджується емпіризм та наукова методологія взагалі. Подібну мету переслідує аналогія «Невидимого Дракона» Карла Сагана у його книзі «Демон-Примарний світ: Наука як свічка у темряві». Як бачимо із назви побачити Дракона неможливо, так само, як і відчути його чи відстежити сліди його діяльності. Тому його недоказуваність не є причиною для його існування, навіть маловірного.

Варто сказати, що суперечливість НРЄ не є чимось абсолютно новим. Щось подібне до поєднання видимості та невидимості ми бачимо в далекосхідному фразеологізмові «невидима нитка долі», або наше – «червоною ниткою» (в переносному значенні).

Від Автора циклу статей «Пропозиція по субстанціях»…

Якщо уявити, що НРЄ – Вищі істоти, то їх формули будуть виглядати наступним чином.

Невидимі Рожеві Єдинороги – Персональні Субстанції. Один із НРЄ – творець та єдиний. Решта множинні та не-творці, а вони не є загальноприйнятними. А так вони  іманентні (скоріш за все не віддільні від світу); обмежено пізнавані (тільки через віру); патерлістські (можна припустити, що вони дбають про людей); матеріальні (напевно) –

([P Nd Im? Li Pa? Ma?]J?

ПАНТЕОН НРЄ ?

(Невидимі Рожеві Єдинороги – не-творці)

+

[1 De Im? Li Pa? Ma?]J) –НРЄ

(Невидимий Рожевий Єдиноріг – творець).

 Андрій Дмитрук