Менно Сімонс

menno-simonsМенно Сімонс народився у 1496 році в селищі Вітмарзун, що у Нідерландах. Він походив із бідної фермерської родини. Його батько був дрібним фермером. Батьки Сімонса не могли наняти для нього приватного вчителя, тому він отримав домашню освіту від свого батька.

У 1524 році в місті Утрехт Менно Сімонс стає католицьким священиком. Отця Сімонса направляють у Пінгюм, що неподалік його рідного селища Вітмарзун. Спочатку свого служіння у Пінгюмі Сімонс не відзначався особливою набожністю, а навпаки полюбляв випити та пограти карти зі своїми колегами священиками та прихожанами.

У 1530 році в Менно Сімонса відбувся духовний перелом поглядів, він стає послідовником їдеї Реформації. Підтримуючи погляди Мартіна Лютера щодо реформи християнської церкви, але не приєднуючись до лютеран, бо вважав що вони не повністю правильно трактують Біблію. Менно Сімонс також був проти того, що лютерани хрестили дітей у раньому віці. Він вважав, що хрещення повинно бути прийнятим лише у дорослому, свідомому віці. Хоча Менно Сімонс не поспішав переходити в якусь протестантську течію і навпаки у 1531 році прийняв приход у своєму рідному селищі Вітмазун.

У 1536 році Менно Сімонс приймає хрещення в течії анабаптизму. Після чого впродовж 21 року свого життя постійно скитається з однієї країни в іншу, через його гоніння з боку католицької церки та мюнстерської комуни.

У 1537 році Менно Сімонс стає пастором анабаптистів, після чого видає трактат «Про духовне воскресіння ». У цьому творі Менно Сімонс розповідає про сенс людського існування. За словами Сімонса сенсом людського існування полягає у духовному воскресінні людини. Людина повинна шукати Бога у своєму серці та Біблії. Сімонс вважає, що  основним джерелом цього воскресіння є Біблія.

У 1539 році Менно Сімонс видає два твори, які стали фундаментальними для всіх послідовників анабаптизму. Перший твір «Пояснення християнського хрещення», був своєрідною інструкцією для всіх громад анабаптизмів. У цьому творі описувалися детальна схема хрещення в анабаптистів. Цей твір Сімонса став своєрідною настільною книгою для анабаптиських пресвітерів. Другим твором став «Фундамент християнської віри» у якому розповідаються основи віровчення анабаптизму.

У 1554 році Менно Сімонс бере участь у теологічному диспуті з реформатором Мартіном Мікроном. Темою диспуту було вчення про втілення Ісуса Христа. Під час диспуту між Мікроном і Сімонсом відбулися сутичка, в наслідок чого Сімонс та його послідовники були змушенні покинути Вісмар.

31 січня 1561 році у місті Вюстенфелде Менно Сімонс помирає.

Ігор Дмитрук

Коментування вимкнено

  • Василий Простый

    Вся подобная философия похоже на попытку пчелы понять пчеловода!Увы не все как Сократ поняли,(я знаю что не чего не знаю!)ибо свое человеческое Я главнее истины,вот и имеем софистов!Душа желает правды,и философия есть путь,ибо у нас есть разум,и не объяснимая жажда истины!

  • Ну завжди будуть виникати нові філософії та релігії, аж до кінця світу!